Retouren periode tijdelijk verhoogd!

In verband met de feestdagen en de pakketdrukte die DHL ervaart zien wij dat klanten vaker op tijd hun aankopen doen. Hierdoor kan het gebeuren dat de retourperiode verstreken is tegen de tijd dat het cadeau uitgepakt wordt. Voor die reden verlengen wij tijdelijk de retourperiode naar 60 dagen. Aankopen gedaan in de periode tussen 1 november en 1 januari hebben automatisch recht op een zichttermijn van 60 dagen in plaats van 30 dagen.


Duurzaamheid


Hoe zet Quofi zich in voor een duurzame bezorging?

Quofi werkt exclusief met DHL voor onze pakketbezorging. DHL is koploper als het gaat om duurzaamheid en neemt de verantwoordelijkheid om een voorbeeld te stellen binnen de vervoerssector. Zo streven zij als eerste logistieke bedrijf naar netto uitstoot van nul voor 2050. Dit bereikt DHL door het inzetten van elektrische voertuigen en e-bikes, duurzame brandstoffen en energie te halen uit hernieuwbare bronnen.

Voor de bezorging van lengte of pallet bestellingen maken wij gebruik van onze eigen logistieke dienstverlener. Voor de compensatie van deze CO2 uitstoot zijn we aangesloten bij de organisatie Trees for All. Op jaarbasis wordt onze CO2 uitstoot door deze organisatie gecompenseerd, door het planten van bomen en aanleggen van bossen over heel de wereld.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Vanuit ons magazijn worden jaarlijks meer dan 400.000 kartonnen dozen verbruikt voor het versturen van bestellingen. Daarom zijn wij al sinds 2020 overgestapt naar dozen met een Cradle-2-Cradle certificaat. Dit betekent dat onze dozen 100% biologisch afbreekbaar zijn en zelfs veilig om op te eten!

We streven naar een verpakking met zo min mogelijk lucht. Toch kunnen we niet voorkomen dat we de dozen moeten opvullen om het artikel de nodige bescherming te geven. Voor het opvullen zijn we in 2022 overgestapt van plastic naar gerecycled karton. Tot slot plakken we de doos dicht met onze milieubewuste tape.

Ik heb een artikel ontvangen met een ‘Doos beschadigd’ sticker. Wat betekent dit?

We vroegen ons af of we ongebruikte retour gestuurde artikelen weg moesten gooien, vanwege een beschadigde doos? Omdat we verspilling tegen willen gaan, hebben we deze sticker ontwikkeld.

Wij beoordelen een retour zorgvuldig. Als blijkt dat het artikel volledig nieuw en dus ongebruikt in de verpakking zit dan plakken wij deze sticker over de beschadigingen op de doos heen. Deze beschadiging kan zijn ontstaan door het verwijderen van verzend- en retourlabels. Wij blijven altijd de kwaliteit leveren die je van ons gewend bent.