Retouren periode tijdelijk verhoogd!

In verband met de feestdagen en de pakketdrukte die DHL ervaart zien wij dat klanten vaker op tijd hun aankopen doen. Hierdoor kan het gebeuren dat de retourperiode verstreken is tegen de tijd dat het cadeau uitgepakt wordt. Voor die reden verlengen wij tijdelijk de retourperiode naar 60 dagen. Aankopen gedaan in de periode tussen 1 november en 1 januari hebben automatisch recht op een zichttermijn van 60 dagen in plaats van 30 dagen.


Retourneren

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgaaf van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Het valt aan te raden om de bestelling direct na ontvangst te controleren.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Het Europees modelformulier voor herroeping vind je hier. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Hierna dien je binnen 30 dagen de artikelen aan ons te retourneren.


Hoe kan ik een artikel retourneren?

Als je een artikel retour stuurt willen wij hier graag een retournummer voor aanmaken. Neem hiervoor contact op met onze Aftersales afdeling. Dit kan door te bellen naar 013-4653355 of door een e-mail te sturen naar info@quofi.nl. Houd je ordernummer, factuurnummer en rekeningnummer bij de hand. Na het aanmelden van de retouraanvraag bij Aftersales, ontvang je van ons een antwoordnummer waar je je artikel naar toe kunt sturen via PostNL.


Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

Retourneren vanuit Nederland is gratis via PostNL als je gebruikmaakt van ons antwoordnummer, welke je ontvangt na het aanvragen van een retournummer. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor rekening van de klant. Retourneren vanuit België is niet gratis en is voor rekening van de klant.

Retourneren kan naar ons retouradres:

Laurent Janssensstraat 101, 5048AR Tilburg


Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling retour te sturen?

Wij betalen het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling terug. Wij mogen wel wachten totdat we de producten retour hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Verstuur de producten in de originele en onbeschadigde verpakking retour. Wij mogen eventuele waardevermindering die ontstaan is doordat je verder bent gegaan dan noodzakelijk is om te beoordelen of je het product wil houden, aan je doorberekenen. 


Ik wil alle bestelde artikelen terugsturen. Betaal ik dan wel verzendkosten?

Als je alle artikelen retour stuurt, worden ook de verzendkosten vergoed in het geval je gebruikmaakt van ons gratis antwoordnummer, welke je ontvangt na het aanvragen van een retournummer. Bij een deelretour komen de kosten voor de retourzending voor eigen rekening.

Wat is de status van mijn retouropdracht?

Je retouropdracht wordt altijd binnen twee weken afgehandeld. Zijn er na deze twee weken nog vragen, dan kun je deze stellen via info@quofi.nl of telefonisch via 013-4653355 onder vermelding van je retournummer.


Waar kan ik terecht met een vraag over een incomplete of foutieve levering?

Hiervoor kun je contact opnemen met Aftersales. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur:

  • E-mail: info@quofi.nl (s.v.p. het ordernummer en de reden van retour vermelden)
  • Telefonisch: 013-4653355 (s.v.p. de pakbon bij de hand houden)